FANDOM

Eleusinske misterije su najčuveniji tajni kult u grčkom svetu, zasnovan na mitu o Demetri, boginji života, plodnosti i zemljoradnje. Smatra se da datiraju iz 1500. godine pne, a nazvane su po gradu Eleusis u antičkoj grčkoj.

Pretpostavlja se da su posvećenici (miste) sa buktinjama u ruci lutali podzemljem, podražavajuži Demetrino lutanje u potrazi za kćerkom. Poslednji dan praznika bio je posvećen različitim ritualima i igrama. Narod je, gledajući ka nebu, uzvikivao "Padaj kišo" (hye), a zatim gledajući ka zemlji - "primi, začni" (hye).

Većina stvari o eleusinskim misterijama je ostala nepoznata, i verovatno će ostati zauvek. Samo su učesnici znali šta sadrže sveti kovčežić (kiste) i košara (kalathos).

Noviji istraživači pretpostavljaju da je moć eleusinskih misterija dolazila od enteogenih biljaka koje su se ispijale u napitku kykeon tokom ceremonije. U nameri da se reši misterija, kako je toliko ljudi u tokom dva milenijuma konstantno doživljavalo stanja otkrovljenja tokom završne ceremonije Eleusinskih misterija, pretpostavljeno je da se na ječam hvatala gljiva ergot, i da su psihoaktivna svojstva te biljke izazivala tako intenzivno iskustvo među inicijantima.