FANDOM

Gorivo od konoplje deo je moderne istorije covecanstva, koliko je bilo deo i proslosti. Nekada davno, korisceno je u lampama koje su osvetljivale oltare crkava, prostorije carskih palata, i kuce siromasnih. Danas, ima slicnu primenu, i koristi se kao alternativno gorivo (tzv BioDizel) naftnim derivatima. Gorivo od konoplje je poput drugih bio-dizel goriva, i emituje jako malo stetnih materija u vazduh, kako se dobija od potpuno zivih biljaka (za razliku od fosilnog goriva punog ugljenika). Za proizvodnju BioDizel goriva potrebno je zasejati industrijski kanabis, i nakon 3 meseca vec se moze koristiti za preradu u potpuno efikasno dizel gorivo. Veliki broj automobila sa novim dizel motorima, moze potpuno preci, bez ikakve stete, na gorivo od presovanih semenki konoplje, i time zastititi zivotnu sredinu od emisija stetnih gasova. Gorivo od konoplje se nazalost nemoze naci u svakoj zemlji, zbog zakonskih ogranicenja oko uzgoja konoplje, i zbog visokih cena uvoza. Na svetu postoji tek nekoliko vozila koji su potpuno presli na ovu vrstu BioDizela, uprkos cinjenici da je gorivo od konoplje jeftinije, efikasnije i manje stetno. Naucnici predvidjaju veliku primenu konoplje u proizvodnji energije 21. veka.

   <1>.Nedovoljan opis finalnog proizvoda