FANDOM

Hashish

Хашиш заплењен у САД.

Hashish-shop-Kathmandu-1973

Својевремено легалан хашиш шоп у Катмандуу, Непал, 1973.

Hašiš (od arapskog حشيش ḥashīsh, bukvalno: trava ) je prerađevina koja se dobija iz biljke indijske konoplje i sadrži iste aktivne sastojke, prvenstveno tetrahidrokanabinol (THC), samo u većoj koncentraciji. U islamskoj i indijskoj kulturi hašiš se naziva kif, bhang ili čaras.

Hašiš je u čvrstom stanju, ali pri zagrevanju omekšava, postajući poput plastelina. Boja varira od crveno-braonkaste do crne. Konzumira se slično kao i marihuana: puši se u džointu pomešan sa duvanom, na pajp (vrsta lule) ili se udišu isparenja (inhalacija). Može se i jesti ili koristiti kao sastojak hrane (najčešće kao haš kolačići). Od hašiša se takođe dobija medeno hašiš ulje.

Iako je hašiš ilegalan, i ne postoje zvanični podaci o njegovoj proizvodnji, smatra se da su najveći proizvođači: Afganistan, Pakistan, Nepal, Maroko, Egipat i Indija.

Hašiš je najrasprostranjeniji u Evropi, Severnoj Africi i delovima Azije. Jedan od razloga za njegovu upotrebu u Evropi je činjenica da je hašiš znatno kompaktniji i da se lakše švercuje nego marihuana.

Linkovi Уреди