FANDOM

Klub ljubitelja konoplje je internet zajednica koja se bori za prestanak prohibicije drage nam biljke na balkanskim prostorima. Pošto smatramo da sve predrasude potiču iz neznanja, onda se iskorenjivanje predrasuda mora vršiti prvenstveno obrazovanjem i prosvećivanjem. Zato smo započeli stvaranje sveobuhvatne enciklopedije o konoplji na našem jeziku.

Želimo da ukažemo da je konoplja nezaobilazni deo naše istorije, i da, iako se njena upotreba tokom vremena menjala (nekad medicinska, nekad industrijska, nekad uživalačka) ipak je biljka prisutna na ovim, balkanskim prostorima, preko 2500 godina. Zanimljivo je da prvo pisano svedočanstvo o upotrebi konoplje na Balkanu, koje je ostavio Herodot, govori o njenoj uživalačkoj upotrebi, među tadašnjim stanovnicima, Skitima i Tračanima. Kasnije je slovensko stanovništvo koristi prvenstveno zbog vlakana koje od nje dobija, da bi se tokom otomanskog perioda ponovo uvela njena uživalačka upotreba (Pogledaj Istorija konoplje na Balkanu).

Po ugledu na Klub ljubitelja hašiša, osnovali smo Klub ljubitelja konoplje, sa ciljem da okupljamo umne i stvaralački nastrojene ljude, koji gaje poštovanje prema drevnoj biljci, zbog blagodati koja nam pruža u vidu odeće, platna, jela, pića, mirisa, ukusa... Nameravamo da se registrujemo kao društvo za očuvanje tradicije konoplje na ovim prostorima. Namera nam nije da sve ostane na virtuelnom nivou, već i da se stvori zajednica ljudi koji će se sastajati i delovati i u stvarnom svetu.

Pridruži se i podeli informacije sa svetom. Neka činjenice same govore protivu predrasuda! Naše stranice su otvorenog tipa i ti možeš da pišeš i uređuješ članke. ¸

Vidi još Уреди