Wikia

Enciklopedija konoplje

Почетна

srЋирилицаLatinica

78страница на викију
Разговор6
Dobrodošli

Dobrodošli u Enciklopediju konoplje, internet zajednicu čiji je cilj stvaranje najveće enciklopedije o konoplji na našem jeziku i prestanak prohibicije drage nam biljke na balkanskim prostorima. Želimo da ukažemo da je konoplja nezaobilazni deo naše istorije, i da je prisutna na ovim prostorima preko 2500 godina. Pridruži se i podeli informacije sa svetom. Neka činjenice same govore protivu predrasuda! Naše stranice su otvorenog tipa i ti možeš da pišeš i uređuješ članke.

Izabrani članak
konoplja

Istorija konoplje na Balkanu u pisanom obliku traje 2500 godina, dok neki istraživači pretpostavljaju da ona seže i do 6000 godina u balkansku prošlost.

Svi narodi Balkana su koristili konoplju, pa iako se njena upotreba tokom vremena menjala (nekad medicinska, nekad industrijska, nekad uživalačka), ona se u kontinuitetu koristi do dan danas.

Herodot je u 5. veku p.n.e. zabeležio uživalačku upotrebu konoplje u Trakiji. U 19. veku je zabeleženo da su Srbi koristili biljku zbog njenih lekovitih svojstava.

...ceo tekst...

Vesti
Ganja marš

...ostale vesti...

Jeste li znali...
Premudri
  • ...da su kanap, konac i koplje reči nastale od konoplje?
  • ...da su na Balkanu pušili konoplju pre 2500. godina?
  • ...da je Jugoslavija nekada bila jedan od najvećih proizvođača konoplje u Evropi?
  • ...da konoplja pomaže kod nesanice, stresa, gubitka apetita, glavobolje, temperature...
  • ...da je do proleća 2003. srpski zakon dozvoljavao posedovanje marihuane za ličnu upotrebu?
  • ...da iako konoplju smatraju lakom drogom, ona ne izaziva fizičku zavisnost, za razliku od alkohola i nikotina?

...još zanimljivosti...

Around Wikia's network

Насумична викија