FANDOM

Prohibicija povećava profit narko dilerima, a u Srbiji krupnu trgovinu drži albanska narko mafija. Pare od prodaje trave su jedan od glavnih izvora prihoda OVK. Hapšenje domaćih uzgajivača, izaziva povećanje cene konoplje, i štiti krupne narko kartele od konkurencije.

Prohibicija uzrokuje nečistoću konoplje, jer kada niko ne proverava proizvod, prodavci svašta stavljaju u njega. Kada se trava prodaje na crnom tržištu, dileri je često mešaju sa štetnim supstancama poput bensedina, bromazepana, trodona, artana, pa čak i heroina, da bi povećali učinak i izazvali zavisnost. Tako, iako konoplja nije otrovna i ne izaziva zavisnost, ona može sadržati veoma otrovne sastojke kojih kupac nije svestan. Čistija trava će voditi poboljšanju zdravlja.

Zabrana konoplje zaustavlja medicinska istraživanja koja mogu pomoći mnogim koji boluju od stresa, mučnine, astme, tumora, migrene, epilepsije, reume, multiple skleroze, glaukoma, itd.

Srpski zakon svrstava sve opojne supstance u istu kategoriju, iako se one neviđeno razlikuju po efektima, načinu proizvodnje, upotrebi i štetnosti. Zbog takve politike najviše ispaštaju uživaoci konoplje.

Štetne posledice trave su daleko manje od posledica duvanskog dima. Omamljenost od konoplje je blaža od omamljenosti alkoholom, i nikad ne vodi u nasilničko ponašanje. Najvažnije, od pušenja konoplje niko nije dobio rak na plućima.

Tokom čitave medicinske istorije nije zabeležen niti jedan smrtni slučaj trovanja indijskom konopljom, a dve legalne droge, duvan i alkohol, godišnje ubiju oko 600.000 (preko pola miliona!) ljudi samo u SAD - od posledica pušenja umire oko 450.000 i od zloupotrebe alkohola oko 150.000 godišnje.

Pokazalo se da dekriminalizacija konoplje smanjuje upotrebu teških droga, kao što se desilo u Holandiji.

Dekriminalizacijom konoplje će se puno delotvornije suzbijati raširena upotreba heroina. Dileri heroina će biti uočljiviji, kao i putevi trgovine, a policijski i sudski resursi će biti fokusirani na krupne ribe, umesto sadašnjeg hvatanja sitne boranije. Policija će se usredsrediti na njihov pravi posao - jurenje ubica, silovatelja, dilera heroina i drugih ozbiljnih kriminalaca.

Dekriminalizacijom, dileri trave gube tržište, jer bolesni onda dobijaju lek na recept, a uživaoci uzgajaju sami.

Dekriminalizacija će takođe skinuti nepravičnu etiketu narkomana s velikog broja mladih ljudi, i tako ih poštedeti negativnog odnosa s društvom.

Dekriminalizacija konoplje je značajan podsticaj razvoju domaćeg turizma. Srbiju će „ucrtati u karte“ i milioni zapadnih turista koji je sada zaobilaze, da ne bi zaglavili robiju zbog trave koju nose sa sobom za ličnu upotrebu. Takođe se očekuje priliv turista iz okolnih zemalja u kojima je konoplja zabranjena.

Uzgajanje konoplje je jedina čvrsta veza gradske omladine sa selom i sa zemljom, i tu činjenicu ne treba potcenjivati. Treba omogućiti našoj omladini da se tim putem uči obradi zemlje. Opustela sela širom Srbije će najbrže zaživeti ukidanjem zabrane uzgoja konoplje. Kome ta zabrana odgovara?

Dekriminalizacija je zlatna sredina između prohibicije (koja od ljudi pravi kriminalce) i legalizacije (koja podstiče masovno korišćenje).

Posle dekriminalizacije u Srbiji, konoplja će se pušiti u konobama, prepisivaće se medicinski, na recept, a uzgajaće se po kućama i baštama za uživanje.

Vidi još Уреди