FANDOM

Eupatorium cannabinum

Biljka resnik.

.

Resnik (Еupatorium cannabinum), je biljka u narodu poznata još kao konopljuša, divljaka, grozničnica, ustuk, razhodluk, Dušanovo perje, konopljika i rashodnik.

Upotrebljava se prah od korena ove biljke za lečenje žučnih kanala i žučne bešike. Zbog obilate sadržine tanina korisna je kod krvarenja svake vrste. I koren i biljka u narodu važe kao lekovito sredstvo. Preporučuje se kod gripa, čije trajanje skraćuje.

Sadrži: etarsko ulje, smolu, fosfat, kalcijum oksalat, kalijum nitrat, sicilijumovu kiselinu, eupatorin i inulin. Koristi se: list, cvet i koren. Sakupljaju se: list i cvet u maju, junu, julu u avgustu a koren u septembru, oktobru, novembru.

Literatura: Уреди

  • Dragoslav Životić i Dragana Životić, Priručnik za sakupljače bilja

Resnik je veoma efikasno sredstvo za regulisanje lipidnog statusa. Bere se gornji dio biljke (oko 30 cm) dok cvjetovi još nisu otvoreni. Suši se, kao i ostale ljekovite biljke, na promaji u haladu. Čaj se priprema tako što se puna šaka isječenog suhog resnika potopi u 1 litru ključale vode i ostavi najmanje 8 sati u tamnoj i hladnoj prostoriji. Poslije se procijedi i pije jedna čajna šolja tri puta dnevno pola sata prije obroka. Čaj se obavezno pije nezaslađen. Nakon par mjeseci vaši trigliceridi i holesterol biće u normali. Ja sam ujni od supruge, koja živi u Sloveniji, poslao kutiju osušenog resnika i ona je držeći se upute skinula trigliceride sa 7,5 na 2,1 a holesterol sa 9,1 na 5,6. Kada je odnijela rezultate svom ljekaru i rekla da je pila samo čaj od resnika, ljekar je tražio da i njemu pošaljem, te je i on normalizovao svoj lipidni status. Od preko 100 mojih pacijenata samo dvojica nisu uspjeli normalizovati lipidni status, prije svega zbog neadekvatne ishrane, što sam od poslije njih saznao.

Resnik nema otrovnih sastojaka, te ga koristite da spasite vaš krvožilni sistem.